Hoppa till huvudinnehåll

💡 Testa även våra tjänster där du kan söka mäklare, företag och nämndbeslut

Årsavgift för mäklare och företag

Hur skickar ni fakturan för den årliga avgiften?

Beroende på dina/företagets förutsättningar skickas fakturan antingen till din digitala brevlåda, din internetbank eller med post. Till företag kan vi även skicka så kallade peppol-fakturor som kommer direkt till företagets ekonomisystem.

Företag som är anslutna till peppol, och har ett peppol-id angivet på mina sidor, får sin faktura den vägen.

Både mäklare och företag kan själva lägga till Fastighetsmäklarinspektionen som e-fakturamottagare i sin internetbank. Fakturan kommer då dit (gäller dock ej företag som har peppol).

Mäklare och företag som inte har lagt till oss som e-fakturamottagare och inte har peppol får fakturan till sin digitala brevlåda (Kivra, min myndighetspost m.fl.) om mäklaren/företaget har anslutit sig till en sådan.

Saknas alla kanaler enligt ovan går fakturan med papperspost till mäklarens folkbokföringsadress respektive företagets fakturaadress. Även personer med skyddade personuppgifter eller utlandsadress får sin faktura med papperspost.

Senast uppdaterad 2025-12-01