Avregistrering på egen begäran

Om du vill bli avregistrerad fyller du i en blankett och mejlar den till oss. Det går också bra att skicka den med vanlig post. Glöm inte att ange det datum du vill att din registrering ska upphöra.

När vi har godkänt din begäran om avregistrering skickar vi beslutet till den e-postadress som du har angett i din begäran. Om du inte hör något från oss rekommenderar vi att du kontrollerar att vi har tagit emot din begäran om avregistrering. Vi har säkra rutiner som gör att vi vet att det är du själv som vill avregistrera dig.

Kom också ihåg att:

  • Om du är med i en branschorganisation: avsluta medlemskapet där.

  • Säga upp din ansvarsförsäkring om den inte är knuten till branschorganisationen.

Missa inte årsskiftet

Tänker du inte arbeta som mäklare nästa år? Begär avregistrering före årsskiftet! Annars måste du betala avgift för det kommande året.

Årsavgift

Vanliga frågor om avregistrering

Senast uppdaterad 2021-06-28